Podpořte svou imunitu

Velikost textu: A A A

Podpořte svou imunitu

Ilustrační foto
  • autor: redakce
  • sdílet na

I když je léto v plném proudu, jistě se vyplatí myslet trochu více dopředu. Letní slunovrat máme již za sebou, a tudíž se den bude již pouze zkracovat. Na podzim se počasí začne měnit, přicházejí nižší teploty a s nimi i ideální doba pro vznik rýmy a podobných onemocnění. Přinášíme vám tedy s předstihem hned deset tipů na posílení imunitního systému. Jestliže budete skutečně dodržovat tři a více rad z tohoto seznamu, citelně posílíte vlastní imunitní systém, zvýšíte svou schopnost zůstat zdraví a udržet si dobrou náladu i v nejtemnějších měsících roku. Zastavte nachlazení, chřipku a deprese hned v začátku – než vůbec onemocníte.

Pijte citrónovou šťávu. Citrón je ideálním nástrojem nastolení rovnováhy kyselého a zásaditého prostředí organizmu. Pití čerstvě vymačkané citrónové šťávy ve vodě, čaji nebo salátovém dresingu, při pečení a vaření, pomáhá udržet vnitřní prostředí našeho těla na optimální hodnotě pH, která podporuje život zdravých baktérií navzdory virům a bakteriím škodlivým (v kyselejším prostředí hynou). Jablečný ocet je jinou cestou ke stejnému cíli, ovšem chuť citrónů je mnohem příjemnější.

Dálkový kurz výkladu tarotových karet pro začátečníky od autora knihy Tarot pro samouky

ZOBRAZIT

Dopřejte svému tělu bylinkovou vzpruhu. Existují stovky bylinných potravinových doplňků a tinktur, které mohou váš organizmus v zimě povzbudit. Doporučujeme esenciální oleje jako vynikající zdroj látek, které stimulují imunitu. Jsou nejsyrovější a nejpřírodnější podobou každé léčivé rostliny, ale jiné podoby mohou také pomoci. Čerstvé bylinky vždy preferujeme před balenými, jelikož je tělo dokáže více využít.

Spěte jako kočky. Když je kočka spokojená, dokáže prospat většinu dne. Tento extrémní případ by vás měl motivovat alespoň k obvykle doporučovaným šesti až osmi hodinám spánku denně. Zdravý spánek je spojován s vyrovnanou hladinou hormonů (růstového hormonu i hormonu stresu – kortisolu), udržováním nízké váhy, dobrou náladou a elastickou a zdravou pletí.

Jezte více proteinů. Proteiny jsou stavebním prvkem organizmu a tedy i imunitního systému. Strava chudá na proteiny je často bohatá právě na uhlovodany, které se snadno přeměňují na glukózu (krevní cukr) a zatěžují slinivku a celý systém.

Pořádně se prolévejte. Většina bolestí hlavy je způsobena právě nedostatečným pitným režimem. Bolesti hlavy a žízeň jsou jasným znakem dehydratace. Denně by měl člověk vypít 2-3 litry tekutiny. Do toho nezapočítáváme kávu a alkohol, které naopak podporují dehydrataci. Je však třeba dodat, že pití by mělo být rovnoměrně rozloženo po celý den a neměli bychom se k němu nutit.

Přestaňte pít kávu. Tento tip úzce souvisí s tím předcházejícím. Ačkoliv je káva v poslední době prezentována jako vítaný zdroj antioxidantů, zbavuje naše tělo minerálů a vitamínů. Když vypijete šálek kávy, měli byste k tomu přidat dvě sklenice vody. Minerální doplňky také mohou pomoci snížit nebezpečí spojená s příjmem kofeinu.

Vzdejte se rafinovaného cukru. Kdybyste měli dodržovat pouze jeden z uvedených tipů, přimlouváme se za eliminaci rafinovaného bílého cukru z vaší stravy. Zaznamenáte tak pozoruhodné změny ve vaší energetické rovnováze, rozdělení váhy, imunitě a schopnosti jasně uvažovat. Mnoho holistických léčitelů považuje rafinovaný bílý cukr za drogu z důvodu jeho vlivu na lidský organizmus. Rafinovaný cukr totiž prochází několika cykly zpracování, které ho zaručeně zbaví všech přídavných látek. Alternativou je nerafinovaný tzv. hnědý cukr, který oproti tomu bílému obsahuje vápník, hořčík, železo, vitamíny skupiny B a mnoho dalších. 

Zásobte se čerstvým ovocem a zeleninou. Nejenže obsahují přírodní antioxidanty, vitamíny, minerály, proteiny a enzymy, ale také svými schopnosti brání buňky vašeho těla před poškozením toxiny v životním prostředí. Tmavé druhy (bobule – ostružiny, maliny, rybíz, kapusta, brokolice) mají větší obsah flavonoidů, polyfenolů a jiných antioxidantů. Skvělým zdrojem minerálů jsou mořské řasy, které v některých obchodech se zdravou výživou můžete koupit přirozeně sušené při nižších teplotách.

Buďte více venku a v chladu. Dáte si sněhovou bitvu? Teď to ještě není aktuální, ale zkuste se takto zeptat kamarádů za půl roku. Jakýkoliv rychlejší pohyb je spojen s produkcí endorfinů – hormonů štěstí. Většina z nás tráví 90 % života uvnitř budov, dýchá vzduch filtrovaný (a znečišťovaný) klimatizací a tak využijte každé příležitosti dostat se na čerstvý vzduch. Pobyt ve venkovním chladu podporuje také funkci štítné žlázy.

A konečně…

Pečujte o sebe. Najděte si čas jenom pro sebe, stýkejte se s přáteli, zajděte si na masáž, dejte si horkou lázeň nebo navštivte alternativní kurz podle vaší volby. Naše fyzická těla reagují na naše emoce – jestliže nejsme schopni se pořádně uvolit a třeba si i zaplakat, tak pravděpodobně bude následovat rýma. Když máme problém s vyjádřením vlastních názorů, bude se to odrážet s problémy s krkem a mluvícím aparátem. Jste-li šťastní, je riziko nemoci o to menší.

UPOZORNĚNÍ

Doporučení, rady a návody pro léčbu, léčebné kůry a jiné postupy a informace zveřejněné na stránkách zahady-zdravi.cz nenahrazují lékařské vyšetření a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto doporučení se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto postupy a informace byste měli konzultovat se svým ošetřujícím lékařem nebo dalšími odborníky z předmětného oboru.

Zdroj
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Můžete si také přečíst

Bylinky
Zelený čaj a čokoláda dávají naději pro pacienty s HIV

Nový výzkum Josepha Steinera a kolegů z Johns Hopkins University zjistil, že skupina rostlin obsahujících polyfenoly známé…

 
Vítejte Esoterika Duchovní svět Záhady Zdravý život Volný čas Věštírna Redakce
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY